Medewerker Personeelszaken

Tijdens de cursus Medewerker Personeelszaken leer je de basisprincipes waar een personeelsfunctionaris over behoort te beschikken. De cursus is bedoeld voor iedereen die een assisterende rol wil hebben bij werving, selectie, introductie, beoordelingen, loopbaanontwikkeling en opleidingen van personeel. Werkzaam op de afdeling personeelszaken ben je altijd aan het werk, de stroom van vacatures loopt immers het hele jaar door. Als functionaris (ook wel P&O- of HR-medewerker genoemd) ben je de spin in het web van de personeelsafdeling. Je ondersteunt de P&O-manager, werkt de CAO en bedrijfsregelingen uit, verzorgt rapportages op personeelsgebied, begeleidt stagiaires en signaleert en regelt jubilea en andere bijzondere gelegenheden. Kortom, een zeer afwisselende job.

INHOUD
Personeel, Organisatie en Communicatie behandelt onder meer: doel en plaats van personeelszaken, personeelsplanning, werving en selectie.
Loonadministratie betreft onder andere: technische hulpmiddelen, het loonbegrip, verplichtingen van werkgever en werknemer.
Bij Arbeidsrecht en Sociale verzekeringen komen aan de orde: arbeidsovereenkomst, proeftijd, de Wet Arbeid en Zorg.
EXAMEN

Het examen bestaat uit 3 onderdelen.
Het examen Arbeidsrecht en Sociale Zekerheid omvat 24 vragen. Het examen duurt 75 minuten.
Het examen Loonadministratie omvat  20 open en gesloten vragen. Het examen duurt 75 minuten.
Het examen Personeel, Organisatie en Communicatie omvat 24 vragen. Het examen duurt 75 minuten.

DUUR EN KOSTEN

Opleiding totaal: 24 bijeenkomsten € 1.995,-- inclusief boeken (voor bedrijven ex.btw)
De kosten voor het examen van MPZ zijn:
Examen personeel, organisatie en communicatie € 218,-
Examen loonadministratie € 218,-