Wijncursussen

WIJNCURSUS/SOMMELIER

Onze docent, Mark Oppeneer, is een ervaren Sommelier/Gastronoom en heeft voor de beste restaurants in Zeeland gewerkt. Inmiddels draagt hij zijn kennis en passie al weer enkele jaren over op onze mbo BBL studenten en cursisten.

De gegeven cursus is altijd met een klein groepje en toch individueel gericht. Zo kan de cursist zijn/haar eigen wijnkaart meenemen en komt deze geheel aan de orde tijdens de cursusmiddagen. Natuurlijk kan proeven niet zonder de theorie. Mark richt de theorie dan ook in op de meegebrachte wijnen door de cursisten, door hem zelf ingebrachte wijnen, alsmede juiste theoretische basis voor de landelijke certificaten SDEN1 en SDEN 2.

VOOR WIE?

De wijncursus is bedoeld voor vakgenoten die zich in de wijn, wijn/spijs combinatie wil verdiepen. Ook is het een fantastische wijncursus voor liefhebbers die echt meer van wijn willen leren. Denk er wel aan; het is niet alleen proeven, er is ook theorie, dus huiswerk van ongeveer 1 tot 1,5 uur per week.

Blokken van 15 bijeenkomsten van 2 uur  € 695,-  exclusief examenkosten voor SDEN examen. Voor bedrijven is dit bedrag ex. btw.