Praktijkdiploma Boekhouden

Wilt u inzicht in de boekhoudkundige en bedrijfseconomische processen die zich in een organisatie afspelen? Dan is het Associatie Praktijkdiploma Boekhouden (PDB®) een absolute must: één van de meest gevraagde diploma’s in het administratieve werkveld. Gedegen en zeer actueel. Naast vakkennis is ook de toepassing in de praktijk van belang.
Met het Associatie PDB® op zak bent u bij uitstek geschikt om in kleine en middelgrote organisaties geheel zelfstandig de boekhouding te voeren. Ook in grote organisaties bent u een waardevolle kracht als assistent van de administrateur of controller. PDB® is het begin van uw succesvolle carrière in het bedrijfsleven, een carrière die soms verder reikt dan het administratieve vlak. Dit diploma biedt er alle mogelijkheden voor! Het Associatie PDB® bestaat uit Bedrijfsadministratie niveau 4, Kostencalculatie niveau 4 en Financiering niveau 4.

DOELGROEP & VOOROPLEIDING:
Hebt u enige kennis van administratie of bent u al werkzaam in een financieel-administratieve functie? Wilt u zelfstandig de boekhouding voeren en bent u klaar voor een carrière in het bedrijfsleven? Dan is PDB® voor u een must!
Er is geen specifieke vooropleiding vereist.

INHOUD DIPLOMA PDB®:
- Bedrijfsadministratie niveau 4
- Kostencalculatie niveau 4
- Financiering niveau 4

BEDRIJFSADMINISTRATIE:
Met het certificaat Bedrijfsadministratie niveau 4 bent u in staat berekeningen te maken ten behoeve van de financiële administratie van een handels- of dienstverlenende onderneming. U kunt overzichten samenstellen zoals een grootboekrekening of een kolommenbalans. Daarnaast beschikt u over de kennis van de belangrijkste theorie en begrippen. Een flinke stap in de richting van het zelfstandig kunnen voeren van een boekhouding.

KOSTENCALCULATIE:
Hoe staat het bedrijfsresultaat ervoor? Wat is de kostprijs en hoe verhoudt zich dit tot de verkoopprijs? Met het Associatiecertificaat Kostprijscalculatie niveau 4 op zak, geeft u moeiteloos antwoord op deze vraag. U weet hoe u kostprijs- en verkoopprijsberekeningen maakt en hoe u het resultaat van productie en verkoop berekent. U hebt inzicht in resultaten en presentatiemethoden. Door de focus op het toepassen van de theorie, kunt u direct de geleerde materie in de praktijk brengen. Met het diploma Kostencalculatie niveau 4 kan de (toekomstig) financieel-administrateur zelfstandig deze taken uitvoeren.

FINANCIERING:
Met Financiering niveau 4 hebt u de belangrijkste theorie paraat met betrekking tot financiering. Denk bijvoorbeeld aan de termen agio, aandelen en verschillende ondernemingsvormen. U kunt berekeningen maken ten behoeve van de periodeafsluiting en kengetallen berekenen. Door de focus op theorie kunt u in de praktijk altijd op uw kennis terugvallen

DUUR EN KOSTEN
De opleiding bestaat totaal uit 30 bijeenkomsten, op de locatie van De Avondschool, van 1,5 uur.

De kosten van deze opleiding bedragen € 1.995,- (voor bedrijven ex.btw) in groepsverband, inclusief boeken, exclusief examenkosten.

Er is ook de mogelijkheid om de opleiding geheel individueel te doen. Op aanvraag ontvangt u een overzicht van de kosten.

Er is ook de mogelijkheid om een deel van de opleiding te doen. Dit is op aanvraag.

EXAMENKOSTEN:
De Associatie: kosten voor het examen Bedrijfsadministratie niveau 4 zijn € 218,-
De Associatie: kosten voor het examen Kostencalculatie niveau 4 zijn € 218,-
De Associatie: kosten voor het examen Financiering niveau 4 zijn € 218,-

EXAMEN met ERKEND DIPLOMA van de ASSOCIATIE var pkBaseURL = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://www.ipmarketing.nl/stats/" : "http://www.ipmarketing.nl/stats/"); document.write(unescape("%3Cscript src='" + pkBaseURL + "ipmarketing.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E")); try { var IPMTracker = Piwik.getTracker(pkBaseURL + "ipmarketing.php", 207549); IPMTracker.trackPageView(); IPMTracker.enableLinkTracking(); } catch( err ) {}

var Tawk_API=Tawk_API||{}, Tawk_LoadStart=new Date(); (function(){ var s1=document.createElement("script"),s0=document.getElementsByTagName("script")[0]; s1.async=true; s1.src='https://embed.tawk.to/56e8738b50c180882623dcc4/default'; s1.charset='UTF-8'; s1.setAttribute('crossorigin','*'); s0.parentNode.insertBefore(s1,s0); })();

Avondschool, Ga Vooruit!

"|{ de Koploper }"

Stationsplein 21

4461 HP Goes